produk jenama sendiri

Produk Jenama Sendiri: Mulakan Bisnes Anda Sekarang!

Ingin Menjual Produk Jenama Sendiri? 

Kami ada berita baik untuk anda yang bercita-cita mahu memulakan bisnes dengan menjual produk jenama sendiri kerana dalam artikel ini, kami akan menerangkan:

  • Sebab anda perlu menjual produk sendiri
  • Kepentingan memilih nama jenama yang sesuai
  • Di mana anda boleh cipta produk jenama anda sendiri

Untuk mengetahui dengan lebih lanjut, ikuti artikel ini sehingga akhir!

Sebab Untuk Buat Produk Jenama Sendiri

produk jenama sendiri

Kenapa perlu membuat produk jenama sendiri jika anda boleh terus memperbaharui jenama produk-produk yang telah terkenal di dalam dan luar negara bukan?

Di sini kami kongsikan beberapa sebab kenapa anda perlu membuat dan mencipta jenama anda sendiri.

Jadikan Impian Perniagaan Anda Menjadi Kenyataan Bersama Kilang Kami!

Dengan kemudahan dan kualiti terbaik, Kami akan jadikan impian anda menjadi kenyataan! Hubungi kami hari ini untuk maklumat lanjut.

apa itu oem

Cara buat produk sendiri dengan moodal yang sangat berpatutan

Pasti ramai di luar sana yang berfikiran bahawa membuat produk sendiri harus mengeluarkan modal yang banyak bukan?

Namun tahukah anda, mengeluarkan produk sendiri jauh lebih rendah berbanding memperbaharui jenama lain?

Terdapat beberapa kilang di Malaysia yang dikenali sebagai kilang OEM yang menawarkan perkhidmatan pembuatan produk dengan harga yang berpatutan.

Anda boleh mengeluarkan modal serendah RM3,000 untuk produk jenama anda sendiri. 

Boleh pilih produk yang diminati

Tambahan lagi, selain dari modal yang rendah, anda juga boleh mengeluarkan produk kegemaran anda, tidak kira kosmetik, makanan atau jenis produk yang lain.

Anda juga tidak perlu khuatir kerana kilang OEM selalunya memiliki sijil akreditasi Halal, pengiktirafan ISO, Amalan Pengilang Baik (GMP).

Bukan itu sahaja, ia juga dipantau oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) dan sijil Makanan Selamat Tanggungjawab Industri (MeSTI).

5 Kepentingan Memilih Nama Yang Sesuai

DDREmhqsz3EgstRZNHfdYsBzqN2mQ6y6XOk2uKQdtYvUWhCYof e2Mj61GUqdTEJGa8QzG5v 8nAhOUpo6ruTot4LHZu1L1W5KjbmZb1i2F3RJ0 rhTaR7mMFTJ1QA=s0

Pemilihan nama produk yang sesuai juga sangat penting apabila anda ingin mengeluarkan sesuatu produk. Hal ini kerana nama merupakan cerminan sesuatu produk. 

Bukan itu sahaja, ia juga boleh memberikan kesan-kesan seperti berikut:

Tingkatkan pengiktirafan

foER9ehhscll7eeWpqJ82cknQ3V0pk6eGwbIl MOuuEDtAp80w0hhMcX8LK5B4kigmuIMnd9vM7fvw2y36M9ZvDpLk 5y2NAJQmpJbz48L22rOUt68pBJNpKTzu3Rw=s0

Selain dari nama jenama produk anda, logo sesuatu produk juga memainkan peranan yang sangat penting, lebih-lebih lagi apabila anda baru berjinak-jinak dengan industri ini.

Logo sesuatu produk berfungsi sebagai “muka” syarikat anda dan reka bentuk logo sangat penting kerana digunakan untuk setiap surat-menyurat dan pengiklanan.

Pastikan anda mengambil masa dan menghasilkan logo syarikat yang berkualiti dan sering diingati ramai. 

Sebagai contoh logo Apple, dengan hanya gambar sebiji epal yang digigit, ianya telah menjadi sesuatu produk atau brand yang susah dilupakan oleh orang ramai. 

Bina kepercayaan pelanggan

Bukan mudah dan bukan juga susah untuk mencipta kepercayaan pelanggan di luar sana, lebih-lebih lagi jika produk kita merupakan produk yang baharu.

  • Para pengguna sangat suka dan lebih tertarik kepada jenama yang dipercayai ramai. 
  • Mereka lebih cenderung untuk percaya kepada pengalaman pengguna-pengguna yang lepas dan sanggup bayar lebih untuk dapatkan pengalaman yang terbaik.

Menyokong pemasaran

74wUQLu7TqPmSyQK5q2oRPUxFAGzzZQwmJsPx3YsSbLTHXUvBietZtx25b3ELxCU7MQp BAVG6JTkWzqnolFtZDXEWj37WkZSPQt2BUOLJbiyiGSHjEpwfhj0 pw0g=s0

Dalam dunia perniagaan, cara pemasaran sesuatu produk memainkan peranan penting dalam menarik minat pengguna-pengguna di luar sana. 

  • Pastikan anda tahu target audience anda dan cara pemasaran yang betul untuk memastikan produk jualan anda terjual dan laris di pasaran. 
  • Pastikan anda menggunakan nama dan logo anda dalam setiap cara dan jenis pemasaran kerana itu merupakan medium komunikasi antara pelanggan dengan anda. 

Hasilkan pelanggan baru

Tambahan lagi, nama jenama yang bagus dapat membantu syarikat dalam memberikan kesan yang mendalam kepada pelanggan.

  • Logo syarikat,cara pemasaran yang bagus dan reputasi adalah sangat penting untuk memberikan kesan kepada minda pengguna produk tersebut. 
  • Iklan yang dilakukan berulang kali boleh menarik bakal pelanggan kita untuk sentiasa, mengingati jenama dan produk serta menimbulkan minat mereka untuk membeli.

Memberi inspirasi kepada pekerja

Seterusnya, jenama yang kukuh boleh membuatkan pekerja kita lebih bersemangat dan bermotivasi untuk memajukan syarikat.

  • Jenama yang bagus dapat mewujudkan pekerja yang setia dan memberikan mereka sesuatu untuk percaya dan membantu memahami tujuan organisasi atau perniagaan.

Di Mana Anda Boleh Buat Jenama Produk Sendiri?

produk jenama sendiri

Mudah OEM adalah Kilang OEM jenama sendiri yang efisien dan berkualiti

Menghasilkan jenama sendiri tidak la susah seperti yang di sangka. Jika anda menggunakan perkhidmatan kilang OEM, prosesnya boleh dikatakan sangat mudah dan tidak rumit. 

Berikut merupakan kelebihan-kelebihan mengeluarkan produk dengan menggunakan perkhidmatan kilang OEM:

  • Dapat mengenal pasti jenis produk atau servis yang di inginkan dengan mengisi borang yang disediakan sebagai langkah mudah pertama  bagi merealisasikan impian anda. 

  • Dapat memformulasikan produk anda sendiri dengan berkomunikasi bersama pihak R&D professional bagi membincangkan semua permintaan untuk produk anda. 

  • Anda bebas memilih pembungkusan beserta jenis label yang sesuai untuk produk anda. Cantik dipandang, produk berkesan.

  • Sampel akan disediakan dalam jangka masa yang ditetapkan. Anda boleh ubah sebanyak tiga kali mengikut keperluan. 

  • Kilang tersebut akan memastikan sampel yang disahkan akan memasuki proses pengeluaran untuk menjadi produk siap dan boleh memasuki pasaran. 

Walaupun ianya kelihatan seperti proses yang rumit, namun ianya tidak serumit yang disangkakan kerana anda hanya perlu mendaftar sahaja.

Semua proses tersebut akan dikendalikan oleh pihak kilang OEM dan anda hanya perlu mengikuti perkembangan dan berbincang dengan mereka tentang keinginan anda.

Kesimpulan dalam mencari kilang produk jenama sendiri

Kesimpulannya, terdapat pelbagai produk jenama sendiri yang berkualiti yang boleh dikeluarkan oleh kilang OEM di Malaysia. 

Sekiranya anda ingin mengeluarkan kosmetik, anda boleh menggunakan perkhidmatan kilang yang dikenali sebagai MUDAH OEM. 

Kelebihan-kelebihan perkhidmatan yang ditawarkan oleh MUDAH OEM kepada bakal produk owner adalah seperti berikut.

  • Konsultasi percuma

Dengan pengalaman pembuatan produk sepanjang MUDAH OEM sedia memberi input terbaik dan khidmat nasihat sehingga anda berjaya mengeluarkan produk.

  • Customed formula + R&D

Bahan aktif dan formulasi yang ditentukan oleh anda sendiri, mengikut kesesuaian produk menjadikan tiada produk seumpamanya di pasaran

  • Kilang OEM/ODM

Kilang yang dipercayai dan mahir bertaraf GMP, HACCP dan HALAL serta berdaftar dengan NPRA, KKM untuk membuat semua produk-produk anda.

  • Proses A-Z

Dari bermulanya proses R&D, penyesuaian penjenamaan, pemilihan label dan pembungkusan, proses pembuatan and pendaftaran produk.

Anda hanya tinggal untuk produk siap anda di pasaran.

  • Pendaftaran produk

Pendaftaran produk untuk memastikan kebolehjualan produk di dalam pasaran domestik dan juga untuk eksport.

Kelebihan-kelebihan yang dinyatakan diatas sangat bagus bagi mereka yang ini menghasilkan produk jenama sendiri di Malaysia.

Daftar dengan MUDAH OEM dengan segera untuk mengetahui dengan lebih lanjut.

 

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Chat Dengan Kami
Hello Mudah Oem!
Boleh saya dapatkan maklumat lanjut tentang service OEM?